مهاجرت, هلند

هزینه زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند

آیا شما هم قصد مهاجرت به هلند را دارید؟ آیا در خصوص هزینه زندگی در هلند چیزی می دانید؟ اولین و مهمترین نکته قابل توجه در زمان مهاجرت به هر کشوری در نظر گرفتن هزینه های زندگی در مقصد مورد نظر است. ما در این مقاله مخارج زندگی در کشور هلند را بررسی می کنیم. با ما همراه شوید.

هزینه زندگی در هلند در 2024

هلند یکی از مقاصد بسیار محبوب برای مهاجران است. البته باید در نظر داشته باشید که هزینه های زندگی در این کشور تا حدودی بالا است و باید بتوانید شغلی متناسب با هزینه های زندگی در این کشور را پیدا کنید. هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ هلند مانند آمستردام، اوترخت و روتردام نسبت به سایر شهرهای این کشور بیشتر است. یکی از بزرگترین چالش های زندگی در هلند پیدا کردن مسکن است. یکی از بالاترین نرخ های اجاره خانه در اروپا در شهر آمستردام هلند است. برای مثال هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز آمستردام بیش از 1500 یورو در ماه است.

شما می توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص و حرفه ای در زمینه مهاجرت به هلند به قسمت مشاروه رایگان مراجعه کنید.

نرخ تورم در هلند و بررسی قدرت خرید

میانگین نرخ تورم در این سال ها نسبتا ثابت بوده و روی عدد 3/5% بوده است و همین امر باعث شده تاثیرات مثبتی برای قدرت خرید مردم داشته باشد. یعنی با داشتن یک درامد نسبتا متعادل در هلند می توان زندگی راحتی داشت. هلند با یورو به عنوان واحد پولی خود که در اکثر کشورهای اروپایی رواج دارد توانسته تورم را نسبتا پایین و قدرت خرید مردم را بالا نگه دارد. همین امر باعث به وجود آمدن یک اقتصاد قوی، افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد شغل فراوان، کاهش هزینه زندگی، بالا رفتن کیفیت زندگی و افزایش قدرت خرید شهروندان منجر شده است.

یکی از بهترین و کم ریسک ترین راه های مهاجرت به این کشور دریافت ویزای استارتاپ هلند است که شرایط آن را در لینک درج شده توضیح داده ایم. اگر شما هم قصد رسیدن به پاسپورت این کشور را در کمترین زمان ممکن دارید، به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

نرخ تورم در هلند و بررسی قدرت خرید

حقوق مشاغل مختلف در هلند

طبق تحقیقاتی که تیم روماک به دست آورده است حداقل دستمزد نیروی کار هلندی حداقل 21 سال است و میانگین هفتگی پرداخت به نیروی کار با حداقل 21 سال سن بین 300 تا 402 یورو در سال 2022 و در سال 2023 این مبلغ به 400 تا 446 یورو رسیده است. حداکثر ساعت کار در هلند به صورت قانونی 38 ساعت در هفته است تا بتوانید بین زندگی و کار خود تعادل برقرار کنید. در مجموع به صورت کلی، میانگین حقوق ماهانه خالص، بعد از کسر مالیات 3192 یورو خواهد بود.

حقوق مشاغل مختلف در هلند

هزینه مسکن در هلند

همانطور که پیشتر نیز گفتیم یکی از پرهزینه ترین قسمت های زندگی در هلند هزینه مسکن است.در جدول زیر بر اساس مناطق مختلف در کشور هلند، حدود هزینه مسکن در این کشور را مشخص کرده ایم:

نوع مسکن در هلندهزینه
اجاره آپارتمان (یک‌خوابه) در مرکز شهر۱۱۹۹ یورو
اجاره آپارتمان (یک‌خوابه) خارج از مرکز۹۶۶ یورو
اجاره آپارتمان (سه‌خوابه) در مرکز شهر۱۸۱۷ یورو
اجاره آپارتمان (سه‌خوابه) خارج از مرکز۱۴۶۰ یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر۵۱۴۵ یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از شهر۳۷۲۹ یورو
شارژ ماهانه (برق، گرمایش، سرمایش، آب، جمع‌آوری زباله) برای آپارتمان ۸۵ متری۲۱۳ یورو

هزینه رفت و آمد در هلند

یکی دیگر از هزینه های زندگی در هلند، هزینه رفت و آمد در این کشور است. با توجه به نوع وسیله مورد نظر برای حمل و نقل، هزینه رفت و آمد نیز متفاوت است. اما در جدول زیر به صورت حدودی این هزینه را مشخص کرده ایم:

نوع وسیله حمل و نقل در هلندهزینه
بلیت یک‌طرفه (حمل‌ونقل محلی)۳/۴۰ یورو
کارت ماهانه (قیمت معمولی)۸۱/۵۵ یورو
شروع تاکسی (تعرفه عادی)۳/۶۰ یورو
تاکسی یک کیلومتر (تعرفه معمولی)۲/۴۰ یورو
تاکسی یک ساعت انتظار (تعرفه معمولی)۳۰ یورو
بنزین (یک لیتر)۲/۰۴ یورو
فولکس‌واگن ۱/۴ لیتری ۹۰ کیلووات Trendline۲۵/۸۹۷ یورو
تویوتا کرولا سدان ۱/۶ لیتری ۹۷ کیلووات Comfort۲۷/۸۷۰ یورو

هزینه زندگی دانشجویی در هلند

خب به یکی از اصلی ترین قسمت های بررسی هزینه زندگی در هلند میرسیم. دانشجویایی که برای تحصیل هلند را انتخاب کرده اند باید حتما در خصوص هزینه های زندگی دانشجویی اطلاعات کافی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین هزینه‌های دانشجویان در هلند، به محل اقامت که ین 800 تا 1500 یورو در ماه هزینه می باشد. اکثر دانشجویان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آپارتمان اشتراکی یا اجاره یک اتاق را انتخاب می‌کنند. میانگین هزینه اجاره برای یک آپارتمان مشترک می‌تواند از 400 تا 700 یورو در ماه متغیر باشد. هزینه غذا و حمل و نقل نیز یکی از بخش های مهم در زندگی دانشجویان مهاجر است. یک وعده غذایی در رستوران بین 10 تا 20 یورو هزینه دارد و برای حمل و نقل نیز باید بین ۴۰ تا ۷۰ یورو را در نظر بگیرند.

آیا هزینه زندگی در هلند بالاست؟

بله، هزینه زندگی در هلند نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، بالاتر است. دلیلیش هم مالیات های بالاتر، هزینه‌ بالای اجاره یا خرید ملک، هزینه‌های روزانه مانند مواد غذایی و نرخ وسایل حمل‌ونقل عمومی می باشد.

ارزان ترین شهرهای هلند برای زندگی کجاست؟

هلند را به عنوان یک کشور گران قیمت در کل اروپا می شناسند. اما برخی از شهر های کوچک آن مثل: ماستریخت (Maastricht)، گرونینگن (Groningen)، نایمخن (Nijmegen)، آمرسفورت (Amersfoort)، دلفت (Delft)، آمستل‌فین (Amstelveen) و آلکمار (Alkmaar) به عنوان شهرهای ارزان قیمت در کشور هلند شناخته شده اند.

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد و یا درخواست وقت مشاوره می توانید با شماره های 07136354000 - 09177897718 تماس حاصل فرمایید.

author-avatar

درباره سارا فلامرزی

من سارا فلامرزی با مدرک کارشناسی IT و متخصص سئو با دارا بودن 5 سال سابقه کار در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت های وردپرسی مشغول به فعالیت هستم. در سایت روماک مطالب مفیدی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف با کم ریسک ترین و کم هزینه ترین راه ممکن در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهم. امید است مطلب نوشته شده برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *