عمان, مهاجرت

هزینه زندگی در عمان چقدر است؟

هزینه زندگی در عمان چقدر است؟

یکی از مهمترین مواردی که مهاجران باید به آن توجه کنند، هزینه های زندگی کشور مقصد است. تیم روماک در این مقاله در خصوص هزینه زندگی در عمان به صورت کامل توضیح می دهد. با ما همراه شوید.

هزینه زندگی در عمان

کشور عمان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که با ایران مرزر آبی دارد و پایتخت آن شهر مسقط است. واحد پولی این کشور ریال عمان است و در چند سال اخیر رشد اقتصادی بسیار بالای عمان توجه همه مخصوصا ایرانی ها را به خود جلب کرده است. یکی از کارهایی که هر فرد قبل از مهاجرت باید حتما انجام دهد، تهیه لیست مخارج زندگی در عمان به صورت جزئی است. در ادامه این مطلب بخش های مختلف مخارج زندگی در این کشور را به صورت جز به جز در اختیار شما قرار می دهیم با ما همراه شوید.

نکته مهم: لاین های فعال مجموعه روماک برای مهاجرت به کشورهای خلیج فارس ثبت شرکت در عمان یا ثبت شرکت در امارات است. البته به هیچ عنوان خودتان را محدود نکنید و با پر کردن فرم مشاوره رایگان شانس خود را برای مهاجرت به کشورهای اروپایی یا کانادا نیز امتحان کنید. از لینک مشاروه رایگان می توانید اطلاعات خود را وارد کنید. منتظر پاسخ کارشناسان ما باشید.

هزینه زندگی در عمان

هزینه اجاره مسکن در عمان

یکی از مهمترین قسمت های هزینه زندگی در عمان اجاره بها خانه است. با در نظر گرفتن هزینه اجاره خانه قسمت بسیار اعظم مهاجرت شما برنامه ریزی خواهد شد. در جدول زیر اطلاعاتی در خصوص هزینه های اجاره مسکن در قسمت های مختلف کشور عمان را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

آپارتمان تک خوابه750 تا 1000 ریال
آپارتمان دو خوابه1000 تا 1500 ریال
آپارتمان سه خوابه1500 تا 1800 ریال
خانه ویلایی دو و سه خوابه1800 تا 2250 ریال
خانه ویلایی 4 خوابه و بیشتر2250 ریال

هزینه اجاره مسکن در عمان

هزینه خورد و خوراک در عمان

مرحله بعدی که برای مهاجرت باید در نظر داشته باشید، هزینه خورد و خوراک است که در هر فرد متفاوت می باشد و بسته به نحوه و سبک زندگی هر کسی می تواند افزایش و یا کاهش پیدا کند. اما ما در جدول زیر اطلاعات هزینه خورد و خوراک را درج کرده ایم.

یک عدد نان معادل 500 گرم0.62 ریال
برنج سفید هر یک کیلوگرم0.72 ریال
فیله مرغ هر یک کیلوگرم2.27 ریال
تخم مرغ، بسته‌بندی 12 عددی0.95 ریال
گوشت قرمز هریک کیلوگرم3.49 ریال
سیب زمینی هر یک کیلوگرم0.36 ریال
گوجه فرنگی هر یک کیلوگرم0.46 ریال
پیاز هر یک کیلوگرم0.35 ریال

هزینه حمل و نقل عمومی در عمان

یکی از مهمترین نکات در هزینه زندگی در عمان در نظر گرفتن مخارج مربوط به رفت و امد است. ما در جدول زیر هزینه های حمل و نقل در کشور امارات را بررسی کرده ایم:

بلیط یک طرفه0.30 ریال تا 0.50 ریال
تاکسی تعرفه عادی1.5 تا 5.00 ریال
بنزین 1 لیتر0.21 ریال

هزینه حمل و نقل عمومی در عمان

هزینه تحصیل در عمان

برای آن دسته از خانواده هایی که با فرزند خود به کشور عمان مهاجرت کرده اند، نکته مهم هزینه تحصیل فرزندشان است. افراد خارجی باید در مدارس بین المللی ثبت نام کنند. بهترین مدارس مقطع پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در شهرهای مسقط، صلاله، سحار و سییب واقع شده است که در این مدارس بیشتر بازن انگلیسی تدریس می شود. هزینه تحصیل در عمان به خصوص در سطح دانشگاهی توسط ایالت تعیین می گردد و به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی بستگی دارد. به طور مثال هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر عمان برای افراد مهاجر تقریبا 1800 ریال در سال می باشد.

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد و یا درخواست وقت مشاوره می توانید با شماره های 07136354000 - 09177897718 تماس حاصل فرمایید.

author-avatar

درباره سارا فلامرزی

من سارا فلامرزی با مدرک کارشناسی IT و متخصص سئو با دارا بودن 5 سال سابقه کار در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت های وردپرسی مشغول به فعالیت هستم. در سایت روماک مطالب مفیدی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف با کم ریسک ترین و کم هزینه ترین راه ممکن در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهم. امید است مطلب نوشته شده برای شما مفید واقع شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *