امارات, مهاجرت

برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی

جاهای دیدنی در دبی بسیار زیاد است و اگر قصد گردش در این شهر را دارید بهتر است از برج خلیفه دبی شروع کنید. ما در این مقاله جزئیات این برج را بررسی می کنیم. با ما همراه شوید.

تاریخچه برج خلیفه دبی

در ابتدا برج خلیفه را با نام برج دبی شناخته اند. اما همزمان با افتتاح آن در سال 2010 به نام برج خلیفه که برگرفته از اسم خلیفه بن زاید آل مکتوم، حاکم ابوظبی و امارات متحده عربی بود، تغییر نام داد. دبی با ساخت این برج اهداف بزرگی داشت دبی می‌خواست گردشگری را به دومین صنعت امارات تبدیل کند تا وابستگی به تجارت نفت کاهش یابد. عنوان بلندترین ساختمان جهان را به خاورمیانه با ساخت این برج برگردانده شده است. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر بلندی، هم‌اکنون بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و معمار آمریکایی، ادرین اسمیت، با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل هایمنوکالیس است.

شما می توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با کارشناسان متخصص و حرفه ای در زمینه مهاجرت به امارات با شماره های 07136354000 - 09177897718 تماس حاصل فرمایید.

برج خلیفه کجاست؟

برج خلیفه در شهر دبی در کشور امارات و در بلوار شیخ محمد بن راشد واقع شده است. این برج درست در کنار دبی مال است و یکی از جاذبه های دیدنی در مرکز شهر دبی به حساب می آید این برج در فاصه 3/3 کیلومتری از دریا قرار گرفته است. با توجه به این که مناظر طبیعی اطراف برج خلیفه به‌اندازه مارینا زیبا نیستند، اما دریاچه‌ها و رودخانه‌های دست‌ساز زیادی در اطراف برج خلیفه ساخته شده که تا حدودی این کمبود را برطرف کرده است.

مراحل ساخت برج خلیفه

از سال 2004 شروع ساخت برج خلیفه انجام شده و در سال 2005 شروع به بالا رفتن طبقات کرده است. پس از آن نیز ساخت و ساز این برج سرعت گرفت و در کمتر از یک سال 30 طبقه آن ساخته شده است. این آسمان خراش در سال2010 با 163 طبقه قابل استفاده افتتاح شد. کل پروژه 1/5 میلیارد دلار هزینه داشت که یک میلیارد دلار آن صرف برج شده است؛ هزینه‌ای که برای ساختمانی با این ارتفاع زیاد نیست و حتی بسیاری از ساختمان‌های 300 متری در شهرهای آمریکا حدودا به همین اندازه هزینه برمی‌دارند.

فکر می کنید هزینه های زندگی در دبی چقدر است؟ تیم روماک با تحقیقات خود و به واسطه سال ها فعالیت در این زمینه در لینک درج شده هزینه های حدودی زندگی در کشور امارات را جمع آوری کرده است.

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

این برج دارای کاربری های مختلفی شامل هتل، رستوران، بخش اداری و تجاریف بخش مسکونی و سکوی تماشا است. طبقه 39 و طبقات زیری برای هتل آرمانی استفاده می گردد. طبقات 39 تا 108 همگی مسکونی هستنئ که در مجموع 900 واحد شخصی در این طبقات است. طبق اخبار به دست آمده تنها 8  ساعت بعد از آغاز فروش تمام واحد ها خریداری شده است. این آپارتمان‌ها شامل استودیوها و سوئیت‌های یک، دو، سه و چهار خوابه هستند. این برخ مجموعه وسیعی از امکانات رفاهی و خدمای دارد که می تواند سبک زندگی متفاوتی را در اختیار ساکنین آن قرار دهد.لابی های اختصاصی اسکای در طبقات 43، 76 و 123 شامل پیشرفته‌ترین امکانات تناسب اندام، استخرهای سرپوشیده و روباز، جکوزی و اتاق سرگرمی برای دورهمی‌ها و رویدادها است.

ساختار و امکانات برج خلیفه دبی

طبقات  108 تا 154 بیشتر برای واحد های اداری در نظر گرفته شده است. به جز طبقات 124، 125 و 148 که سکوی تماشا برای گشت‌وگذار عمومی هستند. همچنین یک رستوران در طبقه 122 وجود دارد. طبقات بالای 154 تا 163 همگی برای تاسیسات سازه در نظر گرفته شده است. استخرهای این برج نیز در طبقات 43 تا 76 قرار دارد.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

این رستوارن در طبقه 122 در ارتفاع 442 متری این برج قرار گرفته که سه فضای بسیار لوکس جهت استفاده دارد. این رستوران با منوهای بسیار متفاوت و استفاده از بهترین مواد اولیه ۲۰ سال تجربه سرآشپز «جروم لاگارد» (Jerome Lagarde) بهترین تجربه را برای شما رقم می زند. این مجموعه از هفت صبح تا دو صبح روز بعد آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران اتمسفر برج خلیفه

ایمنی در برابر آتش‌سوزی

ایمنی در برابر حریق و سرعت در تخلیه برج خلیفه دبی یکی از عوامل اصلی در طراحی آن بوده است. راه پله ها با بتن ساخته شده و آسناسور سرویس و آسانسور آتش نشان برای 5500 کیلوگرم ظرفیت دارد. از آنجا که مردم نمی‌توانند 160 طبقه را از پله پایین بروند، پناهگاه‌هایی با تهویه مطبوع تقریبا در هر 25 طبقه در نظر گرفته شده است.

باشگاه برج خلیفه

باشگاه برج 6320 متر مربع مکانی بسیار ایده آل برای ورزش و تناسب اندام است که چشم انداز پاناروما به مرکز شهر دبی دارد. این باشگاه 5 سطح دارد که یک سطح آن منحصرا برای بانوان اختصاص داده شده است. برای بانوان، طبقه‌ای اختصاصی شامل سالن بدن‌سازی مجهز، کمد و دسترسی به امکانات اسپا در نظر گرفته شده است.

آسانسور برج خلیفه

برج خلیفه دبی با داشتن 57 آسانسور و 8 بالابر و با داشتن سریع ترین آسانسورهای جهان معروف است. این آسانسورها برای جابه جایی 12 تا 14 نفر ظرفیت دارد و سرعت آن 36 km/s  می باشد. آسانسورهای سکوهای تماشا شامل کابین‌های دو طبقه با ظرفیت 12 تا 14 نفر در هر کابین است. این آسانسورها با سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کرده و طولانی‌ترین فاصله سفر جهان از پایین‌ترین تا بالاترین نقطه را طی می‌کنند.

هتل های برج خلیفه

هتل 304 اتاق آرمانی 15 طبقه ابتدایی این برج را در بر گرفته است. اولین هتل جهان است که توسط جورجیو آرمانی طراحی و توسعه یافته است. این هتل تحقق رویای دیرینه طراح بوده تا سبک پیچیده او را به کامل‌ترین شکل شود. تمام جزییات به کار رفته در این هتل با امضا شخص آرمانی همراه است و مهمانوازی گرمی به سبک ایتالیایی با وارد شدن به این هتل شروع می شود.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از برج خلیفه دبی چقدر است؟

قیمت بلیط ورودی سکوهای تماشا از برج خلیفه بسیار بالاتر از سایر آسمان‌خراش‌های جهان است. بلیط سکوی تماشا در طبقات 124 و 125 به مبلغ 135 درهم امارات متحده عربی است. به جز از هنگام غروب که از ساعت 5 عصر شروع می‌شود و در ساعت 7 شب به پایان می‌رسد و زمانی ایده آل برای تماشای چشم‌انداز شهر است. از آنجا که بازدیدکنندگان می‌توانند منظره روز و شب را هم‌زمان مشاهده کنند، قیمت بلیط در این بازه زمانی مبلغ ۲۱۰ درهم است. بازدید برای کودکان زیر چهار سال هزینه‌ای ندارد. بلیط بازدید از هر سه سکوی تماشا 379 درهم است که برای زمان غروب، این مبلغ به 533 درهم افزایش می‌یابد و امکان تماشای برج خلیفه در شب وجود دارد.

از این که تا پایان این مطلب ما را همراهی کرده اید بسیار ممنونیم. در صورت هر گونه انتقاد و یا پیشنهاد و یا درخواست وقت مشاوره می توانید با شماره های 07136354000 - 09177897718 تماس حاصل فرمایید.

author-avatar

درباره سارا فلامرزی

من سارا فلامرزی با مدرک کارشناسی IT و متخصص سئو با دارا بودن 5 سال سابقه کار در زمینه تولید محتوا و سئو وب سایت های وردپرسی مشغول به فعالیت هستم. در سایت روماک مطالب مفیدی در زمینه مهاجرت به کشورهای مختلف با کم ریسک ترین و کم هزینه ترین راه ممکن در اختیار شما کاربران گرامی قرار می دهم. امید است مطلب نوشته شده برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *